Wiosna nastała i koktajl wraca u mnie do łask. Mówcie co chcecie ale zdecydowanie jestem fanką koktajli owocowych takich jak ten koktajl bananowo-gruszkowy. Banalnie prosty i naprawdę smaczny! Jednocześnie przestrzegam – diabetycy powinni uważać – dojrzałe banany mają wysoki indeks glikemiczny. Lepiej zastąpić je tymi bardziej zielonymi, wtedy można je opcjonalnie lekko dosłodzić, na przykład ksylitolem lub erytrytolem.

Składniki na koktajl bananowo-gruszkowy:

  • 1 banan
  • 1 gruszka
  • 0,5 łyżeczki oleju sezamowego (lub dowolnego roślinnego)
  • 1 szklanka mleka (u mnie napój migdałowy)

Przygotowanie:

  • Gruszkę dokładnie myjemy, obieramy, wycinamy gniazda nasienne, następnie kroimy na ósemki.
  • Banana obieramy oraz kroimy na mniejsze kawałki.
  • Owoce umieszczamy w kielichu, dolewamy mleka oraz oleju i całość miksujemy na gładko.

Wskazówki:

Tak przygotowany koktajl będzie wspaniałym zamiennikiem soków, idealnie skomponuje się jako dodatek do wielu posiłków, przekąsek ale sprawdzi się także w roli drugiego śniadania lub zdrowego podwieczorku. Jeśli przygotujecie go z dojrzałych owoców na pewno będzie dostatecznie słodki,. Jeśli jednak brakuje Wam jeszcze słodyczy i jesteście fanami bardzo słodkich smaków możecie dosłodzić do miodem, ksylitolem lub innym dowolnym słodzidłem. Ja do jego przygotowania użyłam napoju migdałowego (ponieważ ze względów zdrowotnych jem obecnie tylko “mleka” roślinne), świetnie jednak sprawdzi się jednak też mleko krowie. Polecam gorąco!

koktajl

 

Smacznego!